dimarts, 23 d’abril del 2013

Crèdit de síntesi 1: Roses - La Salut de Terrades (15/04/2013).

Dilluns dia 15 vam arribar tots a les 7:45 a l’institut, vam estar preparant i organitzant tot el material necessari per a la sortida. Un cop tot estava  enllestit vam sortir tots direcció la hípica Aiguamolls , quan vam arribar a la hípica, ens vam separar en tres grups, un de monta i dos més que anirien amb btt. S’han fet tres grups perquè tres persones muntarien el mateix cavall durant el recorregut. Un cop arribats a la hípica els que els hi tocava muntar s’han estat preparant i carregant les bicis al remolc. De mentres els altres han estat netejant cascos, raspallant i ensellant els cavalls. Un cop estava tot preparat hem sortit direcció Pedret i Marzà on allà realitzaríem el primer canvi. Durant el recorregut no hem fet més cosa que pas i trot anglès. Hem arribat a Pedret i Marzà i allà vam canviar de grup, els que feien monta passarien a fer btt i el següent grup que li toqués monta, passaria a fer monta.
De Pedret i Marzà vam anar fins un pont pròxim a Peralada, on passava el riu Muga. Arribant al pont vam haver de creuar el riu Muga, va ser bastant accidentat, hi van haver-hi unes quantes caigudes. Quan vam arribar al pont vam fer l’últim canvi, que el recorregut seria del Pont fins a una esplanada prop de Pont de Molins. Podem remarcar la caiguda del nostre company Joan Paunero, que va tenir que abandonar el crèdit i reincorporar-se el dijous. Un cop vam arribar a l’esplanada prop de Pont de Molins, allà vam dinar i vam carregar tots els cavalls perquè tornessin cap a la Hípica. Vam sortir tots amb btt fins arribar un lloc, on alguns companys van tenir valor de banyar-se. Quan ens vam fer la foto i els companys es van sacar  vam anar cap a les Escaules on allà començaria el primer guiatge fins a la Salut. Allà a les Escaules ens vam separar A i B, de A van guiar L’Isart i en David Alsina, el guiatge no estava molt correcte, es sabien la ruta, però faltaven explicacions i coordinació entre els dos. Durant aquest guiatge vam poder contemplar tota la vegetació que va devastar l’incendi de l’estiu passat a l’Alt Empordà, molt trist..
Vam arribar a la Salut, on vam poder entrar dins l’església, una església petita que té la particularitat de que té una saleta on persones que han tingut accidents amb alguna part del seu cos, van allà i dipositen el membre que ha estat afectat.
Un cop vam fer la visita vam preparar les tendes, vam acampar a un lloc bastant gran, on hi havia un camp de futbol. Vam berenar i vam fer el nostre diari individualment. Vam tenir estona lliure i cap allà les 21, vam sopar al restaurant de la Salut, on vam menjar molt bé, vam menjar macarrons i pollastre amb patates i gelat. Un cop vam acabar vam fer una orientació nocturna, una experiència molt bona i bastant divertida. Vam anar a dormir cap a la 1, i l’endemà ens tocava un llarg dia. El dia no va ser dur.

Text i fotos: A5. Héctor Moreno, Àlex Toribio, Arnau Verdier i David Batlle. B5. David Solís, Ivan Acedo, Xavi Llimona i Aniol Saló.