dimarts, 20 de novembre del 2012

Travessa Alta Garrotxa (13,14 i 15/11/12)

Dia 1: Sadernes - Talaixà.

Sortim amb el autobús a les 7:00h de Roses, 7:20h de Figueres cap a Sadernes on
comencem la ruta de tres dies fins a Camprodon. És una de les zones més visitades
de l’Alta Garrotxa, la combinació de cingles, vegetació i l’aigua de la riera fan que el
recorregut de Sadernes a St Aniol sigui impressionant.
L’autobús ens deixa aproximadament 1 km abans de Sadernes ja que no pot passar
més endavant i aquí ens repartim les tendes que haurem de portar entre 4 i els
fogonets, mapa i brúixola entre 2. A les 9:10h comença l’aventura, anem caminant cap
a Sadernes on acabem d’ordenar una mica el material per equilibrar bé la motxilla i
continuem per una pista que va seguint la riera de St Aniol fins un pàrquing on deixem
les motxilles per pujar a la cova del Bisbe. És una cova amb una entrada molt gran en
mig del cingle que ens obliga a fer una bona pujada però que recompensa amb la seva
espectacular mida i situació. Pel camí passem també per la cova dels ermitans on
estan fent excavacions arqueològiques i no s’hi pot accedir. En Ruben s’ha quedat a
baix vigilant que no desapareguin les motxilles i la resta en una hora pugem i baixem
de la cova. Tornem a carregar les motxilles i seguim la pista fins a l’alçada del Pont de
Valentí on la deixem per agafar un corriol que passa per l’altre costat de riera i que ens
porta fins a St Aniol. Pocs metres després del pont, a l’encreuament que puja
directament a Talaixà, ens dividim en grups i anem sortint separats per practicar una
mica l’orientació. Així per trams tothom ha de guiar el grup en algun moment. El corriol
que va seguint la riera i la creua en diferents ocasions a vegades amb alguna passera i
d’altres saltant per les roques passa per l’espectacular engorjat amb tot de gorgues i
cingles a cada banda. Amb mitja horeta de diferencia arribem tots els grups a St Aniol,
són les 14:00h i dinem tots junts davant la font i l’església.
Després de dinar anem fins al salt del Brull, com que hem de tornar pel mateix camí
deixem les motxilles i anem tots seguint riera amunt fins que ja no podem remuntar
més. Aquí es troba el salt del Brull, un salt molt alt on és habitual trobar gent que baixa
fent barranquisme. La poca aigua que baixa ens ha permès arribar-hi amb facilitat.
Tornem cap a St Aniol i tornem a carregar les motxilles, aquesta vegada encara amb
més pes ja que hem de carregar una garrafa d’aigua fins a Talaixà on la necessitarem
per sopar i per el segon dia. Ara agafem el GR11 que per darrera la font comença a
pujar per la vessant de la muntanya. El camí guanya alçada ràpidament i va a buscar
la vessant sud passant pel conegut Salt de la Núvia just a la divisòria. Seguint el GR,
una mica abans d’arribar al mas de la Quera trobem l’encreuament per pujar a la cova
de la Feixa Closa. Aquí tornem a descarregar les motxilles i els que volen pugem a la
cova. És un petit túnel d’uns 15 metres on s’ha de passar de quatre grapes que té
sortida al mig del cingle de la vessant nord. És molt petita i només es pot entrar en
grups de quatre però les vistes de la vall de St Aniol són espectaculars. Després d’això
ja només queda arribar a Talaixà i muntar el campament. Cap a les 17:00h arribem i
muntem les tendes en uns prats al costat oest del coll prop de l’església. Anem a sopar
tots junts davant del refugi, antiga casa d’en Rodri molt conegut en aquesta zona. En
grups de dos ens havíem d’organitzar per portar el menjar i cadascú s’ha preparat el
que portava. Després havíem de fer algun joc però com que el temps estar insegur i
plou una mica decidim anar a dormir.

Text: Enric Barneda.

Dia 2: Talaixà - Beget.

Ens varem aixecar a les 7h, varem recollir totes les coses i recollir i eixugar les tendes que estaven una mica humides i enfangades.
Un cop que varem tenir tot a lloc vam anar a esmorzar tots junts.
Vam començar a caminar a les 9h aproximadament des de Talaixà i volíem arribar fins a Baget.
Varem fer 3 grups un d’en Rubén, l’altre d’en Xavi i el meu era el del Toni, que vam anar pujant amb un temps determinat de separació ( que ens enganxàvem bastants vegades).
Varem fer un tram petit recte i varem pujar cap el Ferran.
La pujada va ser bastant “patinadísa” i amb bastants roques que algunes vam tenir dificultats per passar i teníem 300 de desnivell, la pujada va ser bastant forta.
Al arribar a dalt varem fer una mini paradeta que ens varem retrobar  i varem seguir direcció cap a baix cadascú amb els seus grups.
A mitja baixada vam fer una mini paradeta i varem menjar alguna cosa.
Varem seguir baixant, la baixada va ser molt “patinadisa” alguns varem caure, però sense mals greus.
Fins que hem fet una parada llarga de trobada amb tots a l’ermita de Mare de Déu d’Escales a la 13:10h.
Desprès a les 14:00h varem sortir de l’ermita una altre vegada per grups, i seguíem el camí bastant recte i rocós.
Anàvem baixant i vam agafar aigua del riu i hi vam afegir lleixiu.
Vam baixar un corriolet i alguns es varen banyar al riu, mentre que els altres descansàvem i els miràvem.
Desprès vam travessar el riu per sobre de un pont, varem caminar sobre una fageda. Vam caminar bastant i vam pujar uns 150 metres de desnivell.
Vam fer 2Km de recta, i desprès vam baixar 250 m/desnivell.
Vam caminar i caminar fins arribar en una planera, que ens van rebre amb galetes, sucs i xocolata 1 paquet per tenda, ens varen deixar una mica de temps per menjar, i vam seguir.
A continuació, ens vam posar els frontals, perquè ja es va fer fosc i varem seguir per un camí amb bastants arbres caiguts i torts que anàvem avisant als de redera tota l’estona, i les pedres relliscaven bastant, fins que vam arribar a un camp a les 18.10h,  que ens vam ajuntar amb els companys de tenda i vam muntar la tenda i els professors ens la van revisar i posar nota.
A les 19.00 ens feien estar en una part del camp per fer el sopar.
Abans de fer el sopar varem fer una jocs perquè encara no sabíem els noms de tots.
Quan vam acabar de sopar vam anar cap a les tendes, i alguns ens vam quedar per fora fent jocs amb altres companys, que fins les 22.00h podíem fer xivarri. A continuació cadascú va anar a la seva tenda.

Text: Yoli Pérez.

Dia 3: Beget - Camprodon.

El dijous ens vam despertar a les 7. De 7 a 8 haviem de desmuntar la tenda i canviar-nos. A les 8 havíem d'estar fent l'esmorzar. Després  vam fer uns estiraments i vam anar cap al cotxe a fer la revisió del material. Vam iniciar la ruta direcció salarsa, on vam arribar a les 11:10. Allí vam fer una parada i ens van fer un examen d'orientació. A continuació vam anar cap a Bolós dividits amb quatre grups. Arribant al collet del Becos vam veure una vaca brava que ens va passar molt aprop del grup d'en Toni els alumnes que anaven amb ell era la Yoli, Anna, Lisa, Gloria, Joan , Oscar , Hector, Enric, Gillermo i Cristian. Finalment vam arribar a Camprodon a les 17.30 hores.

Text: Glòria Domínguez.

Fotos Dia 1 Alfons Deu Fotos Dia 2 Anna Cruz Fotos Dia 3 Roger Farrarons Fotos Tots els Dies Aniol Saló